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要約 キリスト教とは? キリスト教成立時期について解説

キリスト教について要約

エスは大工ヨセフとマリアの家庭に生まれ、30歳頃に洗礼を受けて宗教活動を始めた。彼は神の愛や無償の愛、隣人愛を説き、律法の形式ではなくその背景にある神の愛こそ大事だと説いた。イエスは、誰しも罪を背負っているからこそ、神の愛にならって人を許し合うことを説いた。また、神への愛を第一の掟、隣人愛を第二の掟とした。彼は神の国が人の心の内にあると説いた。イエスの教えはユダヤ教の批判でもあったため、ユダヤ人指導者たちはイエスを反逆者としてローマに引き渡し、磔刑に処された。イエスのわずか数年の活動は、後にキリスト教として体系化されていった。

Jesus was born into the family of Joseph and Mary, and began his religious activities around the age of 30 after being baptized. He preached about God's love, unconditional love, and love for one's neighbors, emphasizing that the love of God behind the law was more important than the formality of the law itself. Jesus taught that because everyone bears sin, people should forgive each other in accordance with God's love. He also made love for God the first commandment and love for neighbors the second. He preached that the kingdom of God is within people's hearts. Jesus' teachings were also a critique of Judaism, so the Jewish leaders handed him over to the Romans as a rebel, and he was crucified. Jesus' few years of activity were later systematized into Christianity.

エスバプテスマのヨハネから洗礼を受けた後、神の愛や無償の愛、隣人愛を説いた。彼は律法の形式ではなく、その背景にある神の愛こそ大事だと説いた。イエスは、誰しも罪を背負っているからこそ、神の愛にならって人を許し合うことを説いた。

After being baptized by John the Baptist, Jesus preached about God's love, unconditional love, and love for one's neighbors. He emphasized that the love of God behind the law was more important than the formality of the law itself. Jesus taught that because everyone bears sin, people should forgive each other in accordance with God's love.

エスの時代のユダヤ教は、民族のアイデンティティを守るために律法を重視するパリサイ派と、ローマ帝国の一員としての融和的政策を進めるヘロデ大王派に分かれていた。イエスは律法の形式主義を批判し、神の愛を説いた。

In Jesus' time, Judaism was divided into the Pharisees, who emphasized the law to protect ethnic identity, and the Herodians, who pursued conciliatory policies as part of the Roman Empire. Jesus criticized the formalism of the law and preached about the love of God.

エスは、神への愛を第一の掟、隣人愛を第二の掟とした。彼は、神を愛していれば民族のアイデンティティは失われないとし、隣人愛によって異なる思想や考えを持つ人々をも愛するよう説いた。

Jesus made love for God the first commandment and love for neighbors the second. He taught that loving God would not lead to a loss of ethnic identity, and through love for neighbors, he preached to love even those with different ideas and thoughts.

エス神の国が人の心の内にあると説いた。彼の教えはユダヤ教の批判でもあったため、ユダヤ人指導者たちはイエスを反逆者としてローマに引き渡し、磔刑に処された。イエスのわずか数年の活動は、後に弟子たちによってキリスト教として体系化された。

Jesus preached that the kingdom of God is within people's hearts. His teachings were also a critique of Judaism, so the Jewish leaders handed him over to the Romans as a rebel, and he was crucified. Jesus' few years of activity were later systematized by his disciples into Christianity.

キリスト教成立

エスの教えを広めたのは、十二使徒と呼ばれる弟子たちであった。しかし、ほとんどの使徒が殉教するほど、教えを広めるのは容易ではなかった。使徒たちは、イエスが復活したと信じ、イエスをメシア(救世主)であると捉えた。しかし、イエスの教えはユダヤ教の範疇であり、異邦人には通用しないと思われていた。

そこで重要な役割を果たしたのが、パウロである。もともとパウロは、イエスの教えを迫害していたユダヤ教の律法学者であった。しかし、ある時、イエスから啓示を受け、回心する。パウロローマ市民権を持ち、ギリシア語も話せたため、異邦人にもイエスの教えを広めることができた。

エルサレム会議で、異邦人のクリスチャンにユダヤの律法を強制しないことが決まった。しかし、根本的な解決にはならなかった。なぜなら、イエスの教えの基になっているのはユダヤ教の聖書だからである。そこで、パウロは、イエスの死に贖罪の意義を見出した。アダムの罪を贖うイエスの死によって、神は人々の罪を赦したとしたのである。これが贖罪の思想である。

パウロは、イエスの教えを信じることによってのみ、人は義とされ救われるとした。このようにパウロの贖罪の思想によって、イエスを信仰の対象とすることが可能になった。パウロの後の信徒たちは、イエスを神格化していった。パウロは、三位一体や信仰義認など、キリスト教思想の土台を築いた。

Paul played a crucial role in spreading Jesus' teachings to the Gentiles. Originally, Paul was a Pharisee who persecuted the followers of Jesus. However, after receiving a revelation from Jesus, he underwent a conversion. As a Roman citizen who could speak Greek, Paul was able to preach Jesus' teachings to the Gentiles.

The Council of Jerusalem decided that Gentile Christians should not be forced to follow Jewish law. However, this was not a fundamental solution, as Jesus' teachings were based on the Jewish scriptures. Paul found the significance of atonement in Jesus' death. He argued that through Jesus' death, which atoned for Adam's sin, God forgave the sins of mankind. This is the concept of atonement.

Paul taught that only by believing in Jesus' teachings can one be justified and saved. Paul's concept of atonement made it possible to regard Jesus as an object of faith. Later believers went on to deify Jesus. Paul laid the foundation for Christian thought, including the Trinity and justification by faith.

パウロは、もともとイエスの教えを迫害していたユダヤ教の律法学者であった。しかし、ある時、イエスから啓示を受け、回心する。パウロローマ市民権を持ち、ギリシア語も話せたため、異邦人にもイエスの教えを広めることができた。

Paul was originally a Pharisee who persecuted the followers of Jesus. However, after receiving a revelation from Jesus, he underwent a conversion. As a Roman citizen who could speak Greek, Paul was able to preach Jesus' teachings to the Gentiles.

エルサレム会議で、異邦人のクリスチャンにユダヤの律法を強制しないことが決まった。しかし、根本的な解決にはならなかった。なぜなら、イエスの教えの基になっているのはユダヤ教の聖書だからである。そこで、パウロは、イエスの死に贖罪の意義を見出した。アダムの罪を贖うイエスの死によって、神は人々の罪を赦したとしたのである。

The Council of Jerusalem decided that Gentile Christians should not be forced to follow Jewish law. However, this was not a fundamental solution, as Jesus' teachings were based on the Jewish scriptures. Paul found the significance of atonement in Jesus' death. He argued that through Jesus' death, which atoned for Adam's sin, God forgave the sins of mankind.

パウロは、イエスの教えを信じることによってのみ、人は義とされ救われるとした。このようにパウロの贖罪の思想によって、イエスを信仰の対象とすることが可能になった。パウロの後の信徒たちは、イエスを神格化していった。

Paul taught that only by believing in Jesus' teachings can one be justified and saved. Paul's concept of atonement made it possible to regard Jesus as an object of faith. Later believers went on to deify Jesus.

パウロは、三位一体や信仰義認など、キリスト教思想の土台を築いた。

Paul laid the foundation for Christian thought, including the Trinity and justification by faith.