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アリストテレスの学問とその遺産

アリストテレスの学問とその遺産

Summary 

アリストテレスプラトンの弟子としてアカデメイアで学んだ後、独自の学園を開設。彼の死後、弟子のテオプラストスらが彼の学問を発展させたが、やがて衰退。しかし、イスラム世界でアリストテレスの著作が研究され、イスラム哲学・科学の発展に寄与。十字軍を通じてアリストテレス哲学はヨーロッパに再導入され、トマス・アクィナスによってキリスト教神学と統合された。だが、近代科学の発展とともに、アリストテレスの目的論的自然観は否定されていく。

After studying at the Academy as Plato's disciple, Aristotle opened his own school. After his death, his disciples like Theophrastus developed his studies, but eventually declined. However, Aristotle's works were studied in the Islamic world, contributing to the development of Islamic philosophy and science. Through the Crusades, Aristotelian philosophy was reintroduced to Europe and integrated with Christian theology by Thomas Aquinas. However, with the development of modern science, Aristotle's teleological view of nature was negated.

 

 

アリストテレスは17歳でアカデメイアに入門し、プラトンの死後、学園を去る。その後、アレクサンドロス大王の家庭教師を務め、アテネに戻ってリュケイオンを開設。

Aristotle entered the Academy at 17 and left after Plato's death. He then served as tutor to Alexander the Great and returned to Athens to establish the Lyceum.

アリストテレスの死後、弟子のテオプラストスがリュケイオンの学頭となり、アリストテレスの学問を発展させた。テオプラストスは特に論理学と植物学の分野で業績を残した。

After Aristotle's death, his disciple Theophrastus became the head of the Lyceum and developed Aristotle's studies. Theophrastus made notable achievements especially in logic and botany.

ローマ時代、ペリパトス学派は衰退したが、アリストテレスの著作が再発見され、注釈が行われた。特にアレクサンドロスによる注釈は影響力が大きかった。

In the Roman era, the Peripatetic school declined, but Aristotle's works were rediscovered and commentaries were written. The commentary by Alexander was particularly influential.

イスラム世界では、ギリシア哲学がアラビア語に翻訳され、イスラム哲学・科学の発展に寄与した。一方、西ヨーロッパではアリストテレスの教説は忘れ去られていた。

In the Islamic world, Greek philosophy was translated into Arabic, contributing to the development of Islamic philosophy and science. On the other hand, Aristotle's teachings were forgotten in Western Europe.

十字軍によってアリストテレスの哲学はヨーロッパに再導入され、トマス・アクィナスによってキリスト教神学と統合された。しかし、近代科学の発展とともに、アリストテレスの目的論的自然観は否定されていった。

Through the Crusades, Aristotelian philosophy was reintroduced to Europe and integrated with Christian theology by Thomas Aquinas. However, with the development of modern science, Aristotle's teleological view of nature was negated.