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要約 仏教の分裂と教義の変化

仏教の分裂と教義の変化

この要約では、仏教がインドから東南アジアへ広まる過程で、様々な分派が生まれ、教義が変容していったことを解説しています。釈迦の教えは上座部仏教大乗仏教に分かれ、さらにそれぞれの分派に分裂しました。アショーカ王時代に仏教はインド亜大陸をはじめ東南アジアにも広がりを見せました。

In this summary, Buddhism spread from India to Southeast Asia, leading to various sects and the transformation of its teachings. The Buddha's teachings split into Theravada Buddhism and Mahayana Buddhism, which further divided into sub-sects. During the reign of King Ashoka, Buddhism gained a foothold in the Indian subcontinent and spread to Southeast Asia.

仏教の伝来について説明し、釈迦の教えが分裂したことと、日本に伝わった大乗仏教について触れています。

It explains the introduction of Buddhism, the division of the Buddha's teachings, and the arrival of Mahayana Buddhism in Japan.

アショーカ王は紀元前3世紀のマウリヤ朝の王で、戦争の後悔から仏教に帰依し、動物の犠牲を減らすなど仏法を尊重しました。

King Ashoka, who ruled the Maurya Empire in the 3rd century BCE, embraced Buddhism out of remorse for war and respected Buddhist teachings, such as reducing animal sacrifices.

仏教は大衆部と上座部に分裂し、上座部はさらに18~20派に細分化されました。部派仏教ではアビダルマという文献体系が編纂されました。

Buddhism split into the Mahasamghika and Theravada sects, with the latter further dividing into 18-20 sub-sects. The sectarian Buddhists compiled a literary system called the Abhidharma.

大衆部は大乗仏教の源流となり、一切衆生の救済を目指しました。大乗側は部派仏教を批判し、「小乗」と呼んで蔑視しました。

The Mahasamghika became the precursor to Mahayana Buddhism, aiming to save all sentient beings. Mahayana criticized sectarian Buddhism, derisively calling it "Hinayana" (Smaller Vehicle).

中国経由で日本に伝わった大乗仏教は、一世紀頃に起こったと考えられています。大乗仏教の教えについては別の機会に解説すると述べられています。

Mahayana Buddhism, which came to Japan via China, is believed to have emerged around the 1st century CE. The teachings of Mahayana Buddhism are said to be explained on another occasion.